Disney+ België
In detail
Voor de lancering voor Dinsey+ in België was Disney BE samen met Pure Communications op zoek naar een creatieve manier om hun product launch aan te kondigen. Het plan was ambitious, maar uitdagend: 5 muren, 5 steden, 1 maand voorbereiding. Zo gingen we aan de slag voor steden Gent, Antwerpen, Brussel, Charleroi en Leudelange (LXMB).
Samen met hen gingen we op zoek naar een raster aan getalenteerde artiesten om hun verhaal te vertellen. We vonden inspiratie in de verschillende franchises die Disney graag aan België had voorgesteld: The Imagineering Story, The Mandalorian, Forky Asks A Question en Marvel’s Hero Project.
Ver moesten we niet zoeken als het aankwam op talent. Wallin’ bouwde over de jaren hechte relaties met enkele van België ’s beste artiesten. Zo konden we beroep doen op Kitsune Jolene, SMOK, Toon Van Ishoven, David Soner en Cee Pil.
Het project geeft goed weer hoe street art gebruikt kan worden in een promotiecampagne van een nieuw product. De werken worden dagelijks door honderden passanten gezien en de onthulling aan de pers werd in een mum van tijd opgenomen in het nieuws over heel België. Heeft u zelf een promotiecampagne ontwikkeld en bent op zoek naar een creatieve partner voor de uitvoering? Wallin’ kijkt samen met u hoe we deze campagne kunnen versterken met Street Art van A-Z.
Over de
Artiesten
Kitsune Jolene (Jolien De Waele, 1992*) is een upcoming street artist, gevestigd in Gent, België. Na haar studies Beeldende Kunst & Architectuur en een lange periode als vrijwillig assistent van enkele kunstenaars in de wereld van de street art, besloot ze eind 2017 om de spuitbus op te pakken. Vandaag kan je haar vinden reikend van België tot in Portugal en Dubai. Meestal schildert ze portretten van vrouwen, dieren, fauna en flora, doordrenkt met subtiele knipogen naar verschillende culturen en mythen. Daarnaast werkt ze samen met een handvol street art organisaties in de Benelux.
Toon Van Ishoven is een Antwerpse, Belgische beeldend kunstenaar/ontwerper. Hij maakt muurschilderingen, schilderijen, grafische en audiovisuele ontwerpen. Hij maakt zowel originele, vrije kunst als werken in opdracht. Hij wisselt graag tussen solowerk en samenwerking met theaterregisseurs, schrijvers, choreografen, collega-kunstenaars enz. Elke muur beïnvloedt de inhoudt die hij ervoor kiest. Vaak integreert hij de specifieke vorm of architecturale kenmerken van een gebouw, een zuil of een binnenruimte in zijn ontwerp. Zijn schildertechniek bestaat voor ongeveer 2/3 uit penseelwerk en 1/3 uit spuitbussen en/of airbrush. Het stelt hem in staat om het stuk een substantieel niveau van realisme en een 3-dimensionaal gevoel te geven.
Cee Pil maakt kwalitatieve werken aan topsnelheid, waardoor het een plezier is om hem ergens live aan het werk te zien. Door zijn ervaring in de traditionele schilderkunst en het maken van hyperrealistische portretten van dieren in het bijzonder, is hij in staat om vakkundig zijn unieke optische illusies tot stand te brengen. Hij combineert meerdere beelden met elkaar en komt hierdoor telkens tot een verbazingwekkend resultaat.
Smok is een gerenommeerd straatartiest die graag schildert met spuitbussen, maar niet bang is om borstels of andere media te gebruiken. Zijn doel is om mensen te laten glimlachen of hen te doen nadenken over de natuur, hun verantwoordelijkheden en bewustzijn. Smok maakte zijn eerste graffiti in 1986. Na een onderbreking van 15 jaar begon hij in 2013 opnieuw met schilderen. Zijn werk is ondertussen tot ver buiten Antwerpen te zien.
David Soner ontdekte als tiener de Hip-hop cultuur die net het daglicht had gezien. Hij experimenteerde met alle verschillende disciplines hiervan, maar het was door middel van graffiti dat hij zijn ware roeping ontdekte. Al snel groeide zijn interesse in kaligrafie, die door zijn werk als graficus later werd bijgeschaafd door meer hedendaagse inspiratiebronnen. Want Soner schildert altijd mee met zijn tijd, wat zijn moderniteit in zijn werk verklaard. Deze artiest is bovendien een expert in visuele identiteit en schildert vaak naast zijn kunst ook logo’s van bedrijven met de hand, waarbij hij vrijwillig een sterke band met het ambacht behoudt.